Online Diary mY pErs0Nal LifE: Move on wahai diri

Sunday 17 May 2015

Move on wahai diri

   Title post tu macam cannot go kan. Well its not about love only. In my case its related to friendship. I am more appreciate friendship than couple or whatsoever I dont care. 
What is the point ? Haha well just because. Just because dah lama tak menyemak di blog yang serba berhabuk ni. Kasihan duhai blog yang kusayang. Bukan tak sudi singgah cuma masa yang tak semenggah. Eh niat dihati bukan lah nak berpantun pun, sebab takde bakat langsung. Hihiks
Frienship is all about love kalau tanya aku. Kenapa ? Sebab sahabat je yang paham kita. Kita buat apa-apa mesti nak sekali nak sama. Yang kalau nak rant out semua cerita crush ke sedih ke happy ke bengang ke mesti kat member, kan. Pernah aku rasa macam tu tapi suatu ketika dulu yang mana sekarang dah lain. Apa yang lain, mungkin silap, silap dan silap aku. Mungkin, walaupun silap yang aku sendiri tak sedar dan mungkin halnya kecil tapi impaknya sampai aku sendiri penat. Penat nak nangis nak sedih. So mudahnya move on sebab tak mampu nak kembali seperti moment dulu. Mudah untuk ditutur tapi berat, terlalu berat nak move on, bilamana minda melayang kenangkan persahabatan yang dulu. Indah sangat. 
Satu hari tu, barangkali bedak dimuka aku bertompok dan engkau menyapu meratakan tanpa kekok atau malu. Aku tersentuh, sangat. Sebab waktu tu benar aku merasakan satu keikhlasan. Perasaan yang tak mungkin aku rasa lagi sekarang. Dan sebenarnya tak mungkin aku dapat berterus terang tentang apa yang aku rasa sebab dari mula lagi memang banyak sangat yang kita simpan sendiri tak cerita to each other. So what's the point kalau terus terangpun, sedangkan akar umbi yang sebenar sama ada aku mahupun engkau sendiri masing masing tak tahu.  So yeahh lets move on ! 
And another moment with the cutest friend of mine. 
Pernah sekali tu ketika dalam kelas, seperti biasa focus aku tidak pada cikgu yang mengajar, hihi memang aku jenis yang tak focus dalam kelas, satu penyakit yang susah nak diubati. Aku ngaku hihi.
Ceritanya pada stapler yang aku aku buat main. Memang tak boleh bagi aku kalau member sebelah focus, aku jadi serba tak kena, haha jadi aku pun mengacah mengepit jari aku dengan stapler tu pada member sebelah. Sebenarnya aku teruja bila ubat stapler tu tak dapat tembus kuku aku, jadi aku terus mengacah dan penamatnya ubat stapler tu berjaya jugak menyakiti jari aku bila ia tergelincir kehujung kuku. Aku terkejut bila tengok darah muncul haha dan member sebelah dengan pentas mengoyak kertas ditangan dan terus balut jari aku yang luka. Itulah kali kedua aku rasa satu keikhlasan abadi yang bisa buat hati kerasku tersentuh. Lama sudah pun berlalu tapi tetap segar dalam ingatan. Tak mungkin aku lupa. Sayangnya tak mungkin bisa kembali. 
Sekian.
Aku sayang hang dan hampa semua. Yeah much of love. No need to remember me. 
I think better live this way. Way which everybody just greet each other once in a while. 

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen